Om Klubben

Hvor troværdighed, respekt og engagement vægter rigtig højt

En ledende og landsdækkende klub

Militærkøretøjs Klubben er en landsdækkende klub for alle, der interesserer sig for militære veterankøretøjer men også for personer med interesse i militærhistorie generelt. Vores kerneværdier er åbenhed, venlighed, hjælpsomhed og respekt. Vi har en tro på, at vores succes har rod i disse værdier.

Klubben ejer ikke hverken køretøjer eller materiel. Således er alle køretøjer medlemmernes private ejendom. Det er her vigtigt at fremhæve, at man absolut ikke behøver selv at eje et køretøj for at blive medlem. Der er altid en ekstra plads til vores kørende arrangementer eller til at give en hjælpende hånd med til det praktiske.

Vil man være passiv medlem og bare støtte den gode sag, er man absolut også velkommen til det. Vi lægger stor vægt på, at alle medlemmer har lige rettigheder.

Siden februar 2006

Og hvad laver man egentlig i en klub som Militærkøretøjs Klubben. Jo, vi mødes til forskellige arrangementer og viser vores køretøjer og tilhørende effekter frem for publikum.

Det kan være store landsdækkende arrangementer, forældredage på landets kaserner eller bare det lokale loppemarked. Vi er overalt.

I nogle lokalafdelinger har man klubaftener og fælles værkstedsfaciliteter.

Ofte finder man sammen lokalt og aftaler en køretur i det grønne med madkurven.

Vores organisation er meget flad og bestyrelsen består kun af 3 medlemmer. Dertil kommer 4 lokalformænd, som vælges lokalt i hver af de 4 lokalafdelinger.

Selv om Danmark er et forholdsvis lille land er det praktisk, at klubben er underopdelt i mindre selvstyrende enheder. Det øger det enkelte medlems indflydelse på de lokale aktiviteter.

Men som det gælder generelt i Militærkøretøjs Klubben er der ikke nogen strikse regler for tilhørsforhold. Man kan deltage i alle klubbens arrangementer på kryds og tværs af landet, som man har lyst til.

Men som andre foreninger og klubber har vi selvfølgelig et regelsæt og vedtægter, der danner rammer om alt, hvad vi foretager os. Der er åbenhed om alt i klubben og vi har orden i alle forhold.​

Lokalafdelinger

Facebook følgere

Klubbens alder (år)

Lokalafdelinger

På nuværende tidspunkt er der 4 lokalafdelinger i Danmark.  Disse er skabt med henblik på at opnå en masse aktiviteter samt et rigtig godt og nært netværk.

Vores bestyrelse består af følgende 3 medlemmer.

Fotografen er på vej!

Kim Johansen

Line Ilm

Kasserer

Torben Dyrlund

Bestyrelsesmedlem

Har du spørgsmål eller lignende

Så kontakt os endelig, vi er klar til at besvare din henvendelse inden for kort tid!

kontakt@milklub.dk

Send en besked